Een bestaand schoolgebouw uit de 20e eeuw wordt gerenoveerd tot een stedelijk lyceum met plaats voor 240 leerlingen. Het gebouw ligt verdoken in een binnengebied, omgeven door woningen. Een rijwoning met historische gevel waarop in grote letters ‘jongenschool’ te lezen staat vormt het inkomportaal. Dit voorgebouw wordt het nieuwe lerarenhuis. Verheven boven de inkom krijgt het zijn eigen plek. Via een patio krijgt het secretariaat zicht op de inkom. Een hal leidt naar de speelplaats. Centraal rond het binnenkomen liggen de ruimtes voor de directie, het secretariaat en de zorgmedewerkers. Aan de andere kant bevinden zich de eerste klaslokalen. De bestaande bomen worden verbonden door meer beplanting en zorgen bij het binnenkomen voor een centraal zicht op groen. Onder de bomen en rondom het groen komt er plek om te zitten. De speelplaats wordt omarmd door een luifel die de trappenhallen verbindt. De luifel verbreedt daar waar er een podium ontstaat. Het podium wordt een plek om ter vertoeven tijdens de speeltijden of als toneel voor opvoeringen, schoolfeesten ed. De school is een creatieve school met ruimte voor media, dans en sport. Enkele van de ruimtes kunnen opengesteld worden voor andere scholen of voor verenigingen. Op kop van de speelplaats staat het oorspronkelijke badhuis dat ruimte maakt voor een sport- en danszaal. De klaslokalen spreiden zich uit over de gelijkvloers en het eerste verdiep. Een aantal van de klassen zijn onderling verbonden met een opengaande wand die flexibel gebruik mogelijk maakt. De bovenste verdieping wordt omgevormd tot creatieve zolder met muziek-, media, P.O.- en wetenschapslokalen. De originele atelierramen die in 1980 werden vervangen worden teruggeplaatst.